На информационном ресурсе применяются рекомендательные технологии (информационные технологии предоставления информации на основе сбора, систематизации и анализа сведений, относящихся к предпочтениям пользователей сети "Интернет", находящихся на территории Российской Федерации)

АвтоМотив

19 подписчиков

Свежие комментарии

9 самых распространенных ошибок при подготовке автомобиля к зиме

Как и любая страна с классическими четырьмя сезонами, Россия осенью подвергает испытаниям и автомобили, и водителей. Единственный способ продолжать безопасное и спокойное вождение в быстро меняющихся условиях — это заранее подготовить свой автомобиль.

подготовка на колата за зимата

Каждый водитель знает это. Но как именно должен быть подготовлен автомобиль?

Здесь ответы уже серьезно расходятся. Не говоря уже о том, что в дело вмешивается и финансовый фактор: обычно после начала учебного года и после летних отпусков наши карманы пусты, и многие вынуждены откладывать расходы на автомобили. Давайте посмотрим, каковы другие наиболее распространенные заблуждения.

Много хора си имат фиксирани дати в календара, за да подменят летните гуми със зимни. Това не е добра идея. Смяната трябва да е съобразена с конкретните климатични условия. Най-добре - с дългосрочната прогноза на метеоролозите, колкото и несигурна да е тя. Ако избързате твърде със зимните гуми, рискувате да ги карате по време на някое неочаквано "циганско лято" и буквално да ги опечете - тогава меката смес, специално създадена да запазва еластичност при ниски температури, губи тези качества. Ако пък чакате обичайната дата, а снегът избърза, рискувате да се движите без достатъчно сцепление.

Мы вовремя меняем шины

Многие люди фиксируют в своем календаре даты замены летних шин на зимние. Это не очень хорошая идея. Обмен должен быть адаптирован к конкретным погодным условиям. Лучше всего — с долгосрочным прогнозом метеорологов, каким бы неопределенным он ни был. Если вы слишком торопитесь с зимними шинами, вы рискуете эксплуатировать их во время неожиданного «бабьего лета» и буквально испепелить их — тогда мягкий состав, специально разработанный для сохранения эластичности при низких температурах, потеряет эти качества. Или если вы ждете обычного срока, а снег идет полным ходом, вы рискуете остаться без достаточного сцепления.

Батерията, без която всеки автомобил е просто мъртва купчина метал, си има ограничен живот. Съвременните масови акумулатори издържат при нормална експлоатация около 5 години. Ако вашият наближава тази възраст, или е имал инциденти в миналото, по-добре го сменете сега, за да не се окажете блокирани някъде в студа. При избора на нов се пазете от твърде изгодните ценови оферти - те винаги са за сметка на качеството. И също внимавайте какъв ампераж ви е нужен - по-модерните автомобили със старт-стоп система имат по-високи изисквания в това отношение. Ако сложите по-слаба батерия от нужното, животът й ще е кратък.

Мы ждем, когда сядет аккумулятор

Аккумулятор, без которого любой автомобиль — это просто мертвая груда металла, имеет ограниченный срок службы. Срок службы современных батарей при нормальном использовании составляет около 5 лет. Если ваш автомобиль приближается к этому возрасту или в прошлом уже попадал в аварии, лучше заменить его сейчас, чтобы не оказаться в холода с разряженным аккумулятором. При выборе нового остерегайтесь слишком выгодных ценовых предложений — они всегда идут в ущерб качеству. Кроме того, будьте внимательны к тому, какая сила тока вам нужна — более современные автомобили с системами старт-стоп предъявляют более высокие требования в этом отношении. Если вы поставите более слабый аккумулятор, чем вам нужно, срок его службы будет коротким.

Отговорните шофьори периодично проверяват нивото на антифриза и доливат при нужда. По-модерните коли си имат и датчици за целта.  Но непрекъснатото доливане не е добра идея, защото течността, която предпазва двигателя ви от прегряване, също си има живот, и то не много дълъг. По-старомодните антифризи тип IAT с неорганични киселини живеят две години, преди течността да загуби свойствата си. По-модерните, с органични киселини или азоли, могат да изкарат и пет години. Но след това е хубаво цялата течност от системата да се излее и да се налее нова.

Мы думаем, что антифриз — это навсегда

Ответственные водители периодически проверяют уровень антифриза и при необходимости доливают его. Более современные автомобили также оснащены датчиками для этой цели. Но постоянно доливать жидкость — не лучшая идея, потому что жидкость, которая предохраняет двигатель от перегрева, тоже имеет свой срок службы, и не очень долгий. Более старомодный антифриз типа IAT с неорганическими кислотами живет два года, прежде чем жидкость потеряет свои свойства. Более современные, с органическими кислотами или азолами, могут действовать до пяти лет. Но после этого не помешает слить всю жидкость из системы и долить новую.

По-съвременните автомобили са уплътнени доста по-добре от колите в младостта ни и да откриеш вратата си здраво замръзнала не е толкова често явление. Но въпреки това гумените уплътнения се нуждаят от грижи, за да си вършат работата. Идеалното средство е всяка есен, преди да е застудяло, да ги намажете със силиконова смазка. Ще ви отнеме само няколко минути и една обикновена гъба за обувки. Инвестицията определено си струва. Не забравяйте да смажете и уплътнението на капака за резервоара.

Уплотнители

Современные автомобили герметизированы гораздо лучше, чем машины нашей молодости, и обнаружить, что ваша дверь прочно замерзла, не так уж легко. Тем не менее, резиновые уплотнения требуют ухода, чтобы выполнять свою работу. Идеальное средство — покрывать их силиконовой смазкой каждую осень, пока не наступили холода. Это займет всего несколько минут и простую губку для обуви. Инвестиции определенно стоят того. Не забудьте также смазать прокладку на крышке бака.

При всяко рязко застудяване неизменно попадаме на шофьори, които от време на време трябва да спират, за да сипят малко вода отвън върху стъклото си. Добрата зимна течност за чистачки ще ви предпази от това. Само внимателно прочетете колко е разредена и за какви температурни интервали е пригодена. Зимна течност е нужна дори тогава, когато автомобилът има подгряване на тръбопроводите към дюзата. Тогава водата не замръзва наистина, но щом я пръснете върху студеното стъкло, се превръща в мътен слой лед, който се маха само със стъргалка.  Преди зимата е добре да смените и чистачките.

Мы не заливаем зимнюю жидкость

При каждом резком похолодании мы неизменно сталкиваемся с водителями, которые время от времени вынуждены останавливаться на обочине, чтобы вылить немного воды на лобовое стекло снаружи. Хорошая зимняя жидкость для стеклоочистителей убережет вас от этого. Только внимательно прочитайте, насколько он разбавлен и для каких температурных режимов подходит. Зимняя жидкость необходима даже в том случае, если автомобиль имеет подогрев трубопроводов к форсунке. Там вода не замерзает, но когда вы брызгаете ее на холодное стекло, она превращается в мутный слой льда, который можно удалить только скребком. Перед зимой неплохо бы поменять и стеклоочистители.

В най-тъмните месеци светлините на автомобила са от още по-голямо значение. Много хора обаче не обръщат особено внимание на крушките - обикновено докато някой не им каже, че фарът им не свети.  Обичайните халогенови крушки живеят едва към 500 часа, и започват да отслабват още след 300 часа. Добре е да се сменят в този интервал - и не забравяйте, че винаги се сменят и двете, а не само едната.

Мы не проверяем лампочки

В темные месяцы фары вашего автомобиля становятся еще более важными. Однако многие люди не обращают особого внимания на лампочки — обычно до тех пор, пока кто-нибудь не скажет им, что у них не горит фара.
Обычные галогенные лампочки живут всего около 500 часов, а после 300 часов начинают тускнеть. Хорошая идея — менять их в этом интервале — и помните, всегда меняйте оба, а не только один.

През есента под предния капак неизменно се промушват опадали листа, и започват да гният там. Понеже това става най-често там, където са въздухозаборниците за купето, резултатът е лоша миризма в колата през цялото зима.  Важно е също да проверите климатика и да долеете хладилен газ, ако се налага. Хубаво е климатичната система да се включва и през зимата, поне отвреме навреме, иначе уплътненията може да изсъхнат и да се повредят.

Мы не убираем листья с машины

Опавшие листья осенью неизменно пробираются под капот и начинают там гнить. Поскольку чаще всего это происходит в местах забора воздуха для кузова, результатом является неприятный запах в автомобиле всю зиму.
Также важно проверить кондиционер и при необходимости долить хладагент. Нелишним будет хотя бы изредка включать кондиционер зимой, иначе уплотнения могут высохнуть.

Много подобни материали ще ви посъветват да държите какво ли не в колата за аварийни ситуации - от резервно гориво до суха храна и дрехи. Нашата препоръка е да не се увличате: нещата, които разкарваме излишно в багажниците си всеки ден, увеличават разхода, а много от тях и не издържат на температурните амплитуди. Съветът ни е да сведете нещата, които винаги стоят в колата, до основните инструменти, кабели за подаване на ток и евентуално една постелка, която да подложите под колелата при затъване в сняг. Килимчето в купето впрочем също ще ви свърши работа. А храни, дрехи и други подобни "полезни" неща можете да вземете, когато тръгвате на дълъг път. За ежедневието няма смисъл.

Склад в багажнике

Многие подобные материалы советуют хранить в машине все, что угодно, на случай чрезвычайных ситуаций, от запасного топлива до сухой еды и одежды. Наша рекомендация — не увлекаться: вещи, которые мы без необходимости возим в багажнике каждый день, увеличивают расход, и многие из них не выдерживают перепадов температур.
Наш совет — сократить количество вещей, которые всегда находятся в машине, до основных инструментов, шнуров питания и, возможно, коврика под колеса, если вы застряли в снегу. Кстати, ковер в салоне тоже не помешает. А еду, одежду и другие подобные «полезные» вещи можно взять с собой, отправляясь в дальнюю поездку. Для повседневной жизни нет смысла.

Най-съществената подготовка за зимата всъщност протича в собствените ни глави. Задачата е да свикнем с мисълта, че пътищата вече не са това, което бяха през лятото. Паднали листа, кал, слани, терен лед: идва сезонът да караме внимателно и подчертано по-бавно. Нито задвижването 4х4 на някой модерен кросоувър, нито дори най-скъпите зимни гуми могат да поправят неадекватното бързане на шофьора.

Не забудьте, что сейчас не лето

На самом деле, самая важная подготовка к зиме происходит в нашей собственной голове. Задача состоит в том, чтобы привыкнуть к мысли, что дороги уже не те, что были летом. Опавшие листья, грязь, мороз, гололед: это время года, когда нужно ездить осторожно и заметно медленнее. Ни полный привод современного кроссовера, ни даже самые дорогие зимние шины не могут исправить неадекватную поспешность водителя.

Сообщение 9 самых распространенных ошибок при подготовке автомобиля к зиме появились сначала на АвтоМотив.
Ссылка на первоисточник

Картина дня

наверх